piątek, 20 grudnia 2013

Fokker DVI

Dziś - praca Andrzeja. Wielkie dzięki, druhu!


Dawno nie lepiłem niczego latającego; nie ze względu na jakieś szczególne animozje, ale…
Najbardziej ciekawią mnie modele okrętów, które w kartonie są dostępne w sporym wyborze w przyzwoitych rozmiarach, głównie dzięki firmie JSC, natomiast samoloty – wszystko jest zdominowane przez 33-kę! Nieraz korciło mnie sklejenie czegoś, co nie będzie wymagało pół roku pracy; szczególnie ciekawią mnie wszelakie latające etażerki, parasole itp. sprzęt rozmaitego użytku, tylko… co potem zrobić z „meblem” o rozmiarach pół metra na pół metra?! Zdarzają się czasem wycinanki uproszczonych modeli w 50tce – to już krok we właściwa stronę, ale jeszcze to nie dość; taki model jest w końcu tylko nieco mniejszy od 33-ki!
Ostatnio, w Szczecinie na Paprykarzu (październik 2013), wpadła mi w ręce wycinanka bodaj firmy WIR (może kłamię), przedstawiająca sympatyczny samolocik Fokker D-VI, o konstrukcji kanciastej w pięknym kamuflażu wzorkami lozenge. „Przyswoiłem” ją sobie, choć model był duży – właśnie 1:50. W trakcie oglądania wieczorem łupów z giełdy, w pewnym momencie Kasia stwierdziła:- wiesz, ale w setce to byłby całkiem fajny model…
I to było to!
Zaraz po powrocie wsadziłem zeszycik pod kserokopiarkę, a potem wydruki poszły pod nóż!
Rzecz wyglądała smakowicie i – co ważne przy moim typowym tempie pracy – nie  
wymagała uwzględnienia poszczególnych etapów budowy w harmonogramie kolejnych Planów 6-letnch!

No i w końcu po ok. dwóch miesiącach pracy od czasu do czasu - zapowiedziany finał! Modelik, zgodnie z oczekiwaniem, kleił się bezproblemowo i szybko, nie wymagał żadnych uproszczeń, a co niebagatelne, posiada właściwe gabaryty i nie będzie zajmował dużo miejsca na półce. Godny polecenia wszystkim nie posiadającym własnej willi ani wolnej sali muzealnej…



3 komentarze:

  1. A zdjęcie z grosikiem dla oddania wielkości?
    na razie wygląda "takse". Dorzuć grosika i współczynnik "WOW" pójdzie znacząco do góry :)

    i chyba źle wychyliłaś lotki na górnym skrzydle. Powinny być swoim przeciwnościami tj. jedna w górę, a druga w dół.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lovely build. one of my favourite planes.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo i proszę o więcej takich cudeniek. Nawet bez grosika.

    OdpowiedzUsuń