środa, 3 grudnia 2014

Któryś za nas cierpiał rany

Kolejne moje podejście do tematu bitwy pod Legnicą.



Osobiście uważam, że to właśnie pod Legnicą udało się zatrzymać "mongolskie hordy", które, gdyby wtargnęły do Polski, zrobiłyby z nas drugą Ruś, kraj niewolników. Ze skutkami czego Rosja nie uporała się do dzisiaj.

Kolejna moja kontrowersyjna teza - Tatarów udało się zatrzymać dzięki ofierze męczeńskiej śmierci księcia Henryka. Owszem, to teza mocno nacechowana religijnie, zgodna ze słowami psalmu - "Cenna przed Panem śmierć Jego wyznawców".

Tego figurka przerobiłam z Pegasowskiego krzyżowca. Nieco zmieniłam układ ciała, wymieniłam główkę, wyjęłam chłopakowi broń z ręki. To męczennik, ostatecznie...

Tytuł może obrazoburczy, ale dla mnie - jedynie w tym momencie właściwy.

Skala 54 mm.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz