poniedziałek, 14 września 2015

KRAB

Z OGROMNYM podziękowaniem dla Victoriusa.


Polska armatohaubica KRAB na podwoziu koreańskiego działa K9

Pomysł na zbudowanie modelu Kraba pojawił się po pierwszych anonsach prasowych. Wojtek z M-Zone bardzo szybko ściągnął mi model koreańskiego K9, w Bytomiu upolowałem AS90, Wtedy nie wiedziałem jeszcze że "polskie" podwozie K9 jest inne od seryjnego koreańskiego. Nasze wymagania zmieniły trochę konfigurację tego doskonałego podwozia.
Pierwotnie wieża Kraba została osadzona na podwoziu K9. Już czekał na malowanie gdy dostałem zdjęcia kadłuba K9 "pakowanego" w Korei do Polski. Okazało się że są różnice - zakres przeróbek widać na zdjęciach. 


Pomimo tego i tak są drobne różnice do Kraba którego premiera była w sierpniu - ale było już za późno bo model był już malowany - skąd mogłem przewidzieć że zostawią np oryginalne oświetlenie K9 [ten pakowany do Polski miał zdemontowane]. Przeróbki dokonałem na podstawie zdjęć - więc wybaczcie lekkie rozejście od oryginału.
Niezależnie od tego jestem zadowolony z efektów.
Mam nadzieję że polskie firmy modelarskie odpowiednio zareagują i przygotoują zestaw profesjonalnych waloryzacji - nawet lufa RB pierwotnie przewidziana do AS-90 jest za krótka w stosunku do naszego Kraba. Śpieszcie się. Ludziska chcą kleić polski sprzęt.

Armatohaubica KRAB, 1/35, przeróbka AS-90 Trumpeter i K9 Thunder Academy

Dzięki Kasia za przyjęcie na bloga.



1 komentarz:

  1. Żeby jeszcze nasz przemysł pracował w takim tempie ......Rozmarzyłem się , ale trudno się nie rozmarzyć , gdy ogląda się tak perfekcyjnie wykonany model !!!!!!

    OdpowiedzUsuń