sobota, 17 lutego 2018

Inbox - Bumażnoje Modelirowanie - Bateria pływająca "Pierwieniec" - skala 1/200

Brat "Nie Troń Mienia" i "Kremla".

Pierwieniec (Pervenets)


Nawiasem mówiąc, to tylko Rosjanie potrafili nadawać swoim okrętom tak odjechane nazwy, jak ów przywołany wyżej "Nie Troń Mienia". Dosłownie - "Nie Dotykaj Mnie", tłumaczone również (błędnie!) jako "Nie Rób Mi Krzywdy" - genialna nazwa dla okrętu wojennego, prawda? - albo wręcz, kolokwialnie, "Łapska Precz".

Nazwa ta tymczasem jest cytatem z Ewangelii św. Jana - J 20,17. W obowiązującym w Polsce katolickim tłumaczeniu Biblii Tysiąclecia - "Nie zatrzymuj Mnie". U Wujka z kolei - "Nie tykaj się Mnie". Ot, ciekawostka.

"Pierwieniec" to po rosyjsku "Pierworodny", jakby ktoś pytał.

Wycinanka zaprojektowana przez Aleksandra Kustova, czyli klasa sama w sobie. Oryginalnie 1/200, ja zmniejszyłam ją do 1/700. I powiem Wam, że też dobrze się klei. Jednak Kustov to Kustov.

Historia okrętu.


Instrukcja. Porządny kustovowski poziom. I kreska.



Kustov jest zwolennikiem technologii all-in-paper, więc szablonów jak na lekarstwo. W zasadzie tylko wanty...



Arkusze z częściami. Też klasycznie.



Druk oczywiście dwustronny. Dziś to już standard.



Ta masa prostokącików to hamaki. Do zwinięcia w milion rureczek.




Żagle.


Można do niego dokupić laserowe wręgi, blaszkę i żagle, ale mnie to wszystko na nic, skoro buduję model zmniejszony, nie w oryginalnej skali.

No i cóż.
Buduje się.

2 komentarze:

  1. I am now not certain where you are getting your
    info, but great topic. I needs to spend a while studying much
    more or working out more. Thanks for excellent information I used to
    be on the lookout for this info for my mission.

    OdpowiedzUsuń
  2. Post writing is also a excitement, if you be
    acquainted with afterward you can write if not it is
    complicated to write.

    OdpowiedzUsuń