poniedziałek, 10 czerwca 2019

Bitwa nad Granikiem

Raport z gry. Dzięki, brat!


Game Day - Bitwa nad Granikiem rok 334 pne
Aleksander -Wielkim zwany swoją kampanię podboju Persji zainicjował właśnie w bitwie pod Granikiem.

Mając mniej wojska niż dowodzący persami Arsites. Na tym spotkaniu postanowilismy zagrać naszymi basicowymi armiami Perską i Macedońską.

Ustawiliśmy się się historycznie ja jako Arsites Wódz Persów ustawiłem w pierwszym rzędzie konnicę z tyłu piechotę. Lord-Aleksander ustawił centralnie formacje Pezetairoi-Falangę. po bokach inne formacje piechoty-kawaleria poza planszą. Słabe rzuty aktywacyjne spodowowały że nie mogłem aktywować całej konnicy. Gdy Pezatairoi ruszyli .. zacząłem przełykać slinę. ruszełem na nich Gwardią Konną wspartą konnica medyjksą i baktrami ... ale z racji skróconego dystansu szarża nie uzyskała pełnego wymiaru. Ich atak był raczej mizerny. Rydwan Scytyjski zrobił większe zamieszanie. W tym czasie inne jednostki Aleksandra - między innymi łucznicy kreteńscy oraz Hypaspists demolowały moje jednostki pomocnicze. To była rewelacyjna gra, i chociaż nie została rozegrana do końca (czas, panowie i panie, czas) to była z tych niezapomnianych.


Zapraszam do oglądania zdjeć.
Dzięki siostra za przyjęcie na bloga.











1 komentarz: