niedziela, 11 września 2022

Inbox - Bumazhnoye Modelirowanie (Orel) - Replika XVIII-wiecznej łodzi handlowej Pomorców "Św. Mikołaj" - skala 1/100

 Stateczek. 

Pomorcy

Handlowe statki Pomorców wyglądają dość archaicznie, takie ni to kogi, ni to wczesne karaki, tyle że przystosowane do pływania w lodach (inny kształt podłodzia). Takielunek też dość prosty, załogi nieliczne. 

Model tego cudeńka wypuścił ukraiński Orel. Są też (lub były) dostępne laserowe wręgi i detale, ale że ja od początku planowałam zmniejszyć ten model, to ich nie kupowałam. 

Rys historyczny + instrukcja opisowa - tu wersja rosyjska, po polsku też jest.




Arkusze z częściami:


Żagle drukowane dwustronnie, reszta już niekoniecznie. 


Kolor całości... hm... jak dla mnie stanowczo zbyt pomarańczowy. Cukierkowy taki. 


Auć, auć, auć, czyli narysowane jufersy. Tak, obok są kółeczka, z których jufersy można sobie zrobić samemu, ale i tak - nadal auć. 


Można za to zbudować wnętrze kajuty kapitana:


Części 99 to beczki. Do zwinięcia jako płaskie walce. Auć... 


Rysunki. Fajne i sporo ich, ale olinowanie i tak potraktowane trochę po macoszemu. 


Wręgi:


Kolejne auć - maszty i reje do zwinięcia z papierowych rurek. 


Reasumując: fajny, relatywnie prosty model, o niewielkim stopniu skomplikowania. Może posłużyć jako baza do przeróbki na model drewniany. 

Ja go sobie zmniejszę do 1/350.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz