niedziela, 3 lipca 2022

Inbox - First to Fight - Wrzesień 1939 - nr 90 - Tatra OA vz.30 - skala 1/72

 Od Victoriusa. Dziękuję. 


Dużą niespodzianką była dla mnie zawartość nr 90 wydawnictwa Wrzesień 1939. Osobiście uważam że wykonanie tej serii wszystkich możliwych pojazdów i artylerii z tego okresu jest bardzo trafionym pomysłem. Modelarze i wargarmerzy to pomysłowy lud i przyjmą to z ochotą. Z ogromnym rozbawieniem czytałem oburzenie dotyczące nr 88 - Haubica 155 M1918 - że nie było używane przez Armię Polską albo być może było używane. I co z tego ? Używali jej amerykanie jeszcze w afryce w 1942 roku .. więc dla mnie bomba.

Ale wracając do zeszytu który jest tematem tego in-boxa - nr 90.

Zwyczajowo jest tutaj I część artykułu - Obrona północnej granicy , sylwetka generała Franciszka Kleberga i oczywiście historia Tatry OA. Do tego schematy malowania Tatry oraz skład związku w grze wrzesień 1939.

Sam model to rewelacyjny produkt IBG .. no może trochę zbyt kruchy plastyk (uwaga na km-y !) ale po za tym rewelka. Wspaniałe kalkomanie.

Widać jak wygląda na ostatnim zdjęciu - prezentacja sklejonego przed malowaniem.
Co mnie skłoniło do nabycia tego zestawu ?

Jak pisałem na początku modelarze i wargamerzy to lud pomysłowy ... a moje pierwsze skojarzenie jak zobaczyłem ten model .. to japoński Typ 2592 mogący też występować pod nazwą Typ 92 lub Sumida (choć Tanks Encyklopedy podaje nazwę Kokusan) - czyli pojazd wsparcia japońskiego Marines. Odlotowe ? Przypomina 2592 z grubsza tale w grze to wystarczy. Ciekawostką jest też to że można go pomalować w te plamy z konturami z instrukcji - japończycy też stosowali takie malowanie - oczywiście wtedy nie używamy kalkomanii.

Miłego oglądania. Dzięki siostra za przyjęcie na bloga.





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz