niedziela, 9 czerwca 2024

Inbox - KAHA Miniatures - Bear Cat & Ox - bez skali

 Zwierzomtka ;)

Ich twórcą (i zdaje się współwłaścicielem) jest Didier Fancagne, gość obecnie mieszkający we Francji, ale pochodzący z Vanuatu. I to jego pochodzenie widać w sposobie, w jaki rzeźbi. Inna kultura bazowa, inne spojrzenie na świat. Bardzo dla mnie ciekawe, i nie, proszę nie traktować powyższej oceny jako objawu rasizmu. Ja, kulturowa Europejka, zetknęłam się w rzeźbach Didiera z nie-europejską bazą kulturową, i jest to dla mnie mega fascynujące dotknięcie Inności. 

Obrazek tytułowy daję niewyględny. bo obie figurki przyszły w blisterkach bez wydruków czegokolwiek. I dobrze, instrukcja składania ani zestaw kolorów nie jest do tego potrzebny. 

Kocisko. Piękne. Tak, moim zdaniem kot powinien być obły. 





Wół. Spójrzcie, jak to się uroczo uśmiecha. 




Do blisterka dopakowany był jeszcze gift, taki o, szalony krabik. Właśnie: kompletna inna estetyka, wywiedziona z innej kultury pochodzenia rzeźbiarza. Ja, z moją europejską modelarską sztywnością skojarzeń i znaczeń, z moją kulturową niezdolnością do transgresji, gapię się na tego kraba jak cielę na malowane wrota. Pojęcia nie mam (na razie), jak go zinterpretować malarsko. Ale nie zamierzam odpuścić, bydlątko tak mnie prowokuje i zaczepia, że ojej. 




Tak w ogóle, to i wół, i kot to są (jak mi się zdaje) personifikacje chińskich znaków zodiaku. W których to znakach w ogóle się nie ogarniam. Na stronie KAHA Miniatures można kupić jeszcze inne zwierzaki z tego cyklu. 


1 komentarz:

  1. To nie krab, to krabica (??) - ma na imię Gisele...

    OdpowiedzUsuń