czwartek, 5 lipca 2012

1/72 - The Last Stand

Kolejne małe dziełka Victoriusa. Większość widziałam u niego na półkach... Śliczne.

Witajcie wszyscy
Jakiś czas się nie odzywałem, wiem ale sezon prac polowych w pełni i tylko dlatego udało mi się skończyć teraz pewne rzeczy[planowałem na jesień] że albo pada albo praży :o)

Krótka historia broni pancernej na przykładzie modeli.
Zdjęcia są opisane ale pozwolę sobie zamieścić mały komentarz.

01.   Christe T3 M1931 – Ojciec wszystkich czołgów –rozwiązania zawarte w tym czołgu widać najbardziej w rosyjskiej BT – czy wywodzącej się z nich serii T-34- T-44, T-55, dzięki niemu powstały takie konstrukcje jak A13, Crusader- Cromwell [z wszystkimi typami pośrednimi typy Cavalier, Centaur] Az do Comet, Chalanger. Jak widać więc ten czołg był „kluczowy” w historii broni pancernej, można powiedzieć że od niego wszystko się zaczęło.

02.   M24 Chaffe – mój ulubiony. Lekki z działem średniego Shermana. Rozpoczął drogę na końcu której jest Abrams.


03.   Valentine – fantastyczna konstrukcja, nic rewelacyjnego , jednak urzekająca.


04.   Polski akcent – wozy 2 Korpusu polskiego w Włoszech, Staghound Mk 1 i Sherman III


05.   Ferdynand – smok, nieudany wypust ? maskotka niespełnionego konstruktora ? Ma swoje zaszczytne miejsce.


06.   King Tiger Porsche – seryjny smok ostatnich akordów II wojny


07.   Smoki – największy z nich Maus.


08.   T-34 122 – egipska modyfikacja T-34


09.   To co lubię najbardziej Rock&Roll w dżungli czyli szczególny Gun track z misji Thunder Road


110.   AA7V – tutaj w malowaniu z Somalii 1993


111.   LWP – Skot i BRDM 2 czyli chabry z poligonu 2


112.   Skok w nowoczesność. BRDM wz 96 oraz Leopard 2 w barwach polskich.


113.   Abrams. Pierwszy model jaki skleiłem w 1/72 jak zacząłem zajmować się tą skalą poważnie. Przejął go Rone i zdobi jego półkę. Ten jest drugim Abramsem w tej skali przeze mnie wykonanym. Zaczałem go lata temu. Wiele rzeczy już bym tak nie zrobił. Ale to nieważne. Jest ostatnim modelem 1/72 jaki zrobiłem.



Tak skończyła się modelarska karta 1/72
Modelarz ewoluuje i ja też poddałem się nowym projektom.
Już niedługo nowe foto z innych skali i tematów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz