piątek, 27 maja 2022

Trasy Rowerowe 2021 - Miejsca dalekie i bliskie - III miejsce

 Od Victoriusa. Dziękuję. 


W zeszłym roku wybraliście kilka ciekawych miejsc w ramach konkursu: Miejsca dalekie i bliskie. III miejsce zajęło ... zaraz, dlaczego nie II ?
Uznałem że jako bliższa lokalizacja znajdę czas w dowolnym momencie i "podskoczę" strzelić fotki. Pogoda jednak szybko zrobiła się brzydka .. a potem przyroda zapadła w sen zimowy - uznałem że wolicie te fotki obejrzeć w zieloności niż szarości - uzupełnię tę galerię niebawem.
wracając.

III miejsce zajęło zdjęcie nr 7

Bystre – wieś w Polsce położona w województwie dolnośląskim, w powiecie oleśnickim, w gminie Oleśnica. Pałac wzniesiony przez rodz. von Richthofen w 2. poł. XIX w, przebudowany ok. 1920 r. Obecnie zdaje się w rękach prywatnych. Jak do tej pory nie ustaliłem nic więcej, ale sporo zdjęć archiwalnych jest w sieci.


Byłem tam w listopadzie - i choć zbliżała się jesień, trochę zielonego jeszcze było.





















 
Wracając z pałacu, postanowiłem skrócić sobie drogę jadąc śladami po ciągniku w polu buraków. Wiatr wiał w plecy. Prędkość rosła. W pewnym momencie zobaczyłem kałużę. Szybka decyzja - zmiana pasa. Niestety okazało się to niefortunnym posunięciem. Błoto po którym jechałem było niewidoczne, zmiana pasa spowodowała gigantyczny poślizg. Protektory na oponach okazały się bezsilne na to błoto. Ślizg był długi na około 7 metrów (wyprzedziłem rower) byłem cały ulepiony w błocie, rower zresztą też, było na nim tyle błota że koła nie chciały się obracać. Wybaczcie nie zrobiłem zdjęcia - nie miałem czystej ręki. Chwilę trwało doprowadzenie siebie, oraz roweru do używalności. Wracałem ścieżkami i duktami z dala od siedzib ludzkich.










To była ostatnia większa wyprawa roku 2021 ..... w drodze powrotnej spotkałem już jesień

1 komentarz: