sobota, 28 października 2023

Inbox - Abyssoul - Nonna Isabella - skala 1/10

 Te oczy. I te dłonie. 

I w sumie niewiele więcej, popiersie jest ascetycznie oszczędne, żadnych tak modnych obecnie fajerwerków, zero nadmiarowości, zero rozpraszaczy i durnoozdóbek. W skład tej historii wchodzi jeszcze chustka na głowie i jakaś kapotka typu lekki płaszczyk, zasygnalizowana raczej niż z detalami opowiedziana. Minimalizm, coś, co uwielbiam. 

Autorem rzeźby jest Mujin Park, gość, który jak nikt umie w takie właśnie powściągliwe acz emocjonalne historie. Zapowiedział wydanie tego popiersia bodaj 2 stycznia 2023, "this spring". Pilnowałam strony producenta aż do ok. 15 czerwca, kiedy faktycznie pokazało się w sklepie. Upolowałam i mam. 

Zawartość pudełka:



Część. Cała jedna. Mówiłam, że ascetycznie i minimalistycznie. 



Tu widać jedyną nadlewkę. Mikronadlewkę. Do zeszlifowania w 5 minut. 




Pierwsze robocze ustawienie na postumenciku, ale chyba go zmienię. 


I teraz tak. Ta historia jest tak bardzo uniwersalna, że nie warto jej zawężać do jakiejś konkretnej tragedii konkretnego człowieka. Można by oczywiście ubrać Nonnę w niebieską chustkę i żółty płaszczyk, ale nie jest to niezbędne. Ja raczej widzę, że ta kobieta płacze nad całym światem, jest jakąś formą świeckiej Piety. I tak ją pewnie opowiem, w minimalizmie kolorów, w punktowym skupieniu uwagi na twarzy i oczach. 

7 komentarzy:

  1. A może matka Gaja przerażona tym ,co wyprawiają jej dzieci ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też dobry trop.
      Czytałam recenzję jakiejś sztuki, gdzie występowały Demeter i Persefona. Demetrę grała stara (i jeszcze charakteryzacją postarzona) aktorka. Siwa, kudłata, typ starej czarownicy.
      Ten trop skojarzeniowy prowadzi też do Janiny Duszejko z "Prowadź swój pług..." Olgi Tokarczuk.

      Usuń
  2. Tak z ciekawości drzewko skąd? Bo jakoś ostatnio nie potrafię namierzyć takich pięknie ascetycznych

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaa. Allegro, dział bodaj stolarstwo, wyroby z drewna, decoupage. Wyszukiwanie: "klocek drewniany". Pokazywało w większości sześciany, ale poszedłszy za tropem znalazłam też gdzieś walce. Parę złotych za sztukę.

    OdpowiedzUsuń