poniedziałek, 11 czerwca 2012

Za szczęśliwy lot!

Taka sobie scenka rodzajowa.


Anglia, rok 1930 albo coś około. Właśnie dokonano udanego oblotu eksperymentalnej łodzi latającej Parnall Prawn (Krewetka). Pilot szczęśliwie zwodował, podpłynął do czekającej łódki - a w łódce co? a w łódce kumple z serdecznym powitaniem w rękach.

Prawn był jednoosobową łodzią latającą z odchylanym do startu i lądowania silnikiem (żeby zmniejszyć opory aerodynamiczne a jednocześnie żeby śmigło nie haczyło o wodę). Na Prawnie sprawdzano sensowność i funkcjonalność takiego rozwiązania. Nie wiadomo, jakie były wyniki eksperymentu, choć system na pewno zadziałał. O dalszych losach samolotu też nic nie wiadomo.

Kartonowy model Prawna opracował w skali 1/50 Krzychu74 z Mikroforum - wielkie dzięki! Ja zmniejszyłam samolocik do 1/72, dodałam żywiczną łódkę i trzy pacynki, przerobione z zestawu I-wojennych pilotów Oriona.

Nie jestem pewna, czy bawi mnie budowanie kartonowych samolotów - ale Prawn sklejał się świetnie. Jedyna moja "interwencja" w projekt polegała na dodaniu odciągów na statecznikach.


2 komentarze:

  1. beautiful dio!
    it's incredible that this airplane is a paper-card model!
    you did a very good work on it !

    OdpowiedzUsuń
  2. Thanks, Sam. Paper is a very likable modelling material, at times better than plastic, I think.

    OdpowiedzUsuń