Z podziękowaniem dla Andrzeja.Fokker D.III był jednym z bardziej znanych niemieckich samolotów myśliwskich I Wojny Światowej, wszedł do służby pod koniec 1916 roku, był jednomiejscowym samolotem myśliwskim, o konstrukcji mieszanej, przeważnie drewnianej. Kadłub stanowiła kratownica spawana z rur stalowych, usztywnianych drutami, obciągnięta płótnem, o pionowych bokach i klinowato schodzących się w stronę ogona płaszczyznach górnej i dolnej. Skrzydła dwudźwigarowe, bez wzniosu, o równej rozpiętości i kształcie trapezowym. Komora płatów z dwoma parami rozpórek po każdej ze stron, usztywniona drutami, górny płat nieco wysunięty do przodu. Skrzydła bez lotek, ze skręcanymi elastycznymi końcówkami. Usterzenie płytowe, bez stateczników – ster kierunku w kształcie przecinka, stery wysokości o kształcie trapezowym. Podwozie klasyczne – stałe, z niedzieloną osią i płozą ogonową. Napęd – 14-cylindrowy silnik rotacyjny Oberursel U.III, o mocy 160 KM (120 kW), w podkowiastej osłonie, otwartej od dołu. Śmigło dwułopatowe, drewniane. Uzbrojenie: 1 lub 2 zsynchronizowane karabiny maszynowe MG 08 kal. 7,92 mm w górnej części kadłuba.
Przedstawiony model pokazuje samolot Fokker Dr.1 nr fabryczny 1923 pilotowany przez Leutnanta Paula Baumera z Jasta 2 "Boelcke" z 1918 roku, 44 zwycięstwa. Firma "Smer", 1:72.


































Brak komentarzy:
Prześlij komentarz