środa, 30 stycznia 2019

Leopard 2A4 poligonowo

Piotruśkowy. Dziękuję!

Leopard 2A4 poligonowo


Dawno, dawno temu oglądając fotki zachodniego sprzętu przy Leopardzie zatrzymałem się na dłużej. Ta konstrukcja mi się spodobała. Niemiecka Droga z MBT-70 do czołgu podstawowego III generacji (http://madhamsters.blogspot.com/2014/11/mbt-70.html). Przygotowany na bezdroża Europy Wschodniej z silnym uzbrojeniem i dość nowoczesnym wyposażeniem. Wtedy pomyślałem sobie że fajnie byłoby mieć kiedyś taki czołg w Wojsku Polskim. Zastanawiałem się jak byłby oznakowany. Minęło kilkadziesiąt lat ...i proszę mamy Leosie w Wojsku Polskim.

Jeżeli chodzi o model to jest to sympatycznie się sklejący wyrób Revella. W zestawie było nawet malowanie z 10 Brygady Kawalerii Pancernej - jednak ja użyłem doskonałych kalkomanii Toro. Strasznie chciałem go zrobić z podniesionymi tylnymi częściami ekranów osłaniających zawieszenie. O zgrozo żaden z producentów nie wykonuje wewnętrzenej strony ekranu. Dorobiłem sam. Te ekrany są otwierane na poligon czy podczas przemarszów przez trudny teren aby skuteczniej pozbywać się nadmiaru błota.

Nie lubię przesadnego obłocenia i brudzenia bo lubię robić modele czołgów a nie błota. ale w tym przypadku ciupinkę więcej zaszalałem.

Revell 1/35, Model w historycznym już malowaniu z 10 Brygady Kawalerii Pancernej.

























2 komentarze:

  1. No co mogę powiedzieć ? Że Piotruś ma talent- mówiłem !!! Że ma "wyczucie" pancerki - też mówiłem !!! W ogóle po co język strzępić ,skoro wszystko widać :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny model, "ze smakiem" przybrudzony.

    OdpowiedzUsuń