wtorek, 1 września 2020

Trasy rowerowe - Namislavia

Od Victoriusa. Dziękuję.

Witajcie z rowerowej trasy

Do Namysłowa - tam i z powrotem

Urlop sprzyja dłuższym wyprawom. Wyjazd do tego opolskiego miasta planowałem już od jakiegoś czasu. Gdy przyszedł ten moment zrealizowałem go wcześniej zaplanowaną trasą. Namysłów to ciekawe - pełne zabytków miasto które prawa miejskie uzyskało w roku 1249. Najpierw jako księstwo namysłowskie potem część księstwa oleśnickiego i brzesko-legnickiego. Różne były jego koleje - niemniej jednak przetrwało a jak stwierdzicie po zdjęciach zabytków w dość dobrym stanie.

Na pokonanie dystansu 31 km potrzebowałem około 1,5 h. Najpierw leśnymi duktami do Przeczowa - tam musiałem już wjechać na drogę asfaltową - wierzcie mi innej możliwości nie było. Przeczów, Niwki, Smarchowice Śląskie. Kilka km przed Namysłowem przywitała mnie wydzielona droga rowerowa którą dojechałem do centrum. Opierając się na zwyczajach w innych miastach gdzie ruch rowerowy w rynku jest zabroniony - tutaj wolałem nie weryfikować tego w indywidualnych konsultacjach ze Strażą Miejską miasta Namysłów - po prostu prowadziłem rower. Szybkie przerzuty dokonywałem w uliczkach dookoła. Tak trafiłem na plac z pomnikiem Marszałka Józefa Piłsudskiego - gdzie ludzi było zdecydowanie mniej i posiliłem się w towarzystwie marszałka. Objechałem wszystkie ciekawe zabytki - niektóre z nich pokazuję na zdjęciach.
Obowiązkowe lody i droga powrotna do domu.
Nie taki ten Namysłów daleki jak mówią.

Mam nadzieję że choć w minimalnym stopniu przybliżyłem Wam to ciekawe miasto.

Miłego oglądania.









































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz