sobota, 11 lutego 2023

In-box - Eduard 11143 THE SPITFIRE STORY - The Few Spitifre Mk.I - skala 1/48

 Od Victoriusa. Dziękuję. 

Lotnictwo to nie jest moja podstawowa działalność modelarska. Do pewnych typów mam jednak słabość.

Gdy zobaczyłem jednak to co Eduard zrobił ze Spitfire - zapaliłem się.
Ta czeska firma nie tylko produkuje - najlepsze chyba w tej chwili miniatury Spitfire, ale też opowiada fantastyczną ich historię. Opowiada ją w sposób bliski mojego rozumienia materializowania historii w modelu.
Przepadłem. Postanowiłem opowiedzieć tę historię razem z nimi.

O samym samolocie opowiadał nie będę. To maszyna która w szeregach RAF rozpoczęła wojnę i wytrwała ją do końca, jej kolejne wersje i rozwinięcia powodowały że była groźna i skuteczna wobec Luftwaffe. Jest znanym i można powiedzieć ikonicznym samolotem myśliwskim drugiej wojny światowej.
Jest to też samolot na którym latało liczne grono naszych rodaków.

Zestaw Eduarda to miód, słód i orzeszki. Tutaj powiedzieć ach to za mało i trzeba dodać ech. Ramki są tak pięknie wykonane że zachęcają do sklejania, i choć sam jeszcze nie zdążyłem go skleić to rozmawiając z tymi którzy zdołali to zrobić słyszałem zachwyt.
Limitowany zestaw dual combo (umożliwia wykonanie dwóch modeli w skali 1/48) jest zaopatrzony w żywiczną figurkę pilota, mnóstwo wersji malowań (co za tym idzie solidne arkusze kalkomanii), fototrawionki i maski do malowania.. Wspaniały zestaw.

W tym miejscu kończę licząc że wrócę do tematu przy opisywaniu galerii.


Dzięki Kasia za przyjęcie na bloga .. miłęgo oglądania.









































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz