czwartek, 5 marca 2015

Pz I F (VK-1801)

Dziś dwa genialne Piotruśkowe czołgi.
Dzięki, brat!


Ta dziwna konstrukcja będąca mieszanką Tigera z Pz I to dość nowatorska konstrukcja majaca w sobie wiele ciekawych rozwiązań.  Powstałw roku 1939 jako wóz wsparcia piechoty. Choć uzbrojony tylko w dwa km miał silne, jak na te lata, opancerzenie sięgające 80 mm. Eksperymentalne zawieszenie z kołami przekładanymi każdy już wypatrzył. Wyprodukowano 30 szt. z czego 8 używano bojowo na froncie wschodnim.
Uznałem że tę ciekawą konstrukcję muszę pokazać w dwóch modelach. Prototyp oparłem na Hobby Bosie – model warty polecenia, seryjny używany bojowo [malowanie „sciągnięte” z jakiejś rosyjskiej strony] wykonany ze starego dobrego Alengera [teraz Ark Models]  – też warty polecenia choć wymaga więcej pracy – ja swojego wzbogaciłem lepiej wykonanymi elementami które zostały mi z Hobby Bossowego VK 1801
Oba modele w skali 1/5

Dzięki Kasia za przyjęcie na bloga.
Skala 1/35.


Prototyp:


I wersja bojowa:


Zdjęcie rodzinne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz