środa, 6 lutego 2019

M-60 IDF Blazer

Piotruśkowy. Śliczny.

M60 Blazer

Izraelska modyfikacja czołgu amerykańskiego M60 (http://madhamsters.blogspot.com/2017/07/m-60-cold-war.html) wyposażona w pancerz reaktywny Blazer orazo typowe dla pojazdów israelskich nasycenie bronią maszynową. M60 bez pancerza reaktywnego były użyte w 1973 W wojnie Yom-Kippur. Model prezentowany to M60/M60A1 Magach 1980 - użyty pierwszy raz masowo w 1982 w wojnie z Libanem. Z kazdą modyfikacją było instalowane na nim coraz więcej wyposażenia Izraelskiego.

Samo model to taka trochę podróż sentymentalna. Jest to stary dobry model ... ESCI. Kupiony już jako przepak w barwach Italeri. Wiele wiele lat temu. Przez chwilę przechodził z rąk do rąk (ode mnie do Lorda, od Lorda do mnie i od nowa), każdy coś doskleił ... niechciane pudelko którego żal zmarnować. Na koniec trafił znowu do mnie. Przeleżał chwilę i któregoś grudniowego dnia 2018 podczas przeglądu magazynu rzucił się na mnie. Nie miałem wyjscia. Poddałem się.
Zacząłem analizować wypraski. Okazało się ze niektóre detale to w dalszym ciągu wysoki poziom. Co mi nie pasowało wymieniłem na części z M60 Academy.
A jak już poszło na wypasie to i bambetle doszły i pancerniak .. a jak pancerniak to główka horneta :o). I tak powstał dający wiele radości przy pracy i teraz jako gotowy model M60 IDF.

ESCI/Italeri 1/35, M60 Blazer, Magach 1980.

Dzieki siostra za przyjęcie na bloga.
























1 komentarz: