środa, 18 sierpnia 2021

ORP Burza

 Strasznie Poważny Projekt Modelarski.

W sumie to ja nie planowałam, że wyjdzie aż tak POWAŻNIE. Ot, spadło na mnie (dosłownie) z półki pudełko z plastikowym modelem Burzy (Mirage, 1/400), spadło pogniecione, stare i biedne. Obejrzałam, odkryłam, że w środku jest blaszka (też Mirage, dedykowana) - a, co tam, se skleję, pomyślałam beztrosko. A następnie, jeszcze bardziej beztrosko, uruchomiłam SBS na fejsbuczku. I się zaczęło...

Odezwał się do mnie Rysiek Król, wybitny znawca tematu. Odezwał i prowadził za rękę przez cały proces budowy. To jemu zawdzięczam zmniejszenie ilości błędów na tym modelu. 

Historyjka jest taka: w dniu 30 marca 1943 roku po wyjściu z najgorszego sztormu który w tych dniach rozpętał się na Atlantyku, ORP Burza weszła do Glasgow. Scenka przedstawia okręt w Glasgow w oczekiwaniu na wydokowanie i kolejny remont. Dlatego Burza jest tak strasznie brudna: wzorowałam ją na tym oto zdjęciu Błyskawicy, zrobionym w bardzo podobnych okolicznościach:


I teraz już galeria mojej Burzy. 

Enjoy. 


























 




2 komentarze: