piątek, 28 lipca 2023

Inbox - GPM - Lautello + zestaw laserów - skala 1/96

 Łódecka. 

Lautello to sycylijski tradycyjny kuter do połowu gąbek. Jest bliskim (konstrukcyjnie) kuzynem adriatyckiego i tyrreńskiego leudo - te same kształty kadłuba, ten sam mocno wypukły pokład. Lautello ma jednakowoż nawis rufowy z dziurą dla nurków, i dwa maszty (stermaszt malutki, ale jest). 

Tę tutaj śliczność kupiłam jako świeżutką nowość na wystawie w Redzie 1/2 kwietnia. Capnęłam i uciekłam. 

Projektantem jest Tomek Król. Niemniej całość jest wizualnie podobna do projektów Tomka Weremki.

Rys historyczny, rysunki. Fajna, tradycyjna kreska.



Szablony drzewc:


Schemat olinowania, opis budowy:


Arkusze z częściami:


A na tym arkuszu mamy zonk. Mianowicie bardzo ciemny pokład. Nieee. To trzeba będzie podmienić na jakiś jaśniejszy. 



Kolorystyka - niebiesko-biało-czarna. Inna niż zielono-biało-czerwone leudo. Za to układ planek podobny.


I tzw. cała reszta, w tym żagle. 


I dodatki, kupione razem z modelem. Żagle na cienkim, fabrycznie żółtawym płócienku::


Laserki:

Laserki na cieńszym kartonie, 0,5 mm:


Tak mi się to maleństwo podoba, że od razu je rozgrzebałam. 


1 komentarz: