środa, 12 lipca 2023

Kołobrzeski skansen morski

 Od Victoriusa. Dziękuję. 

Niedaleko kołobrzeskiej Mariny stoją dumnie wyciągnięte na nadbrzeże dwa byłe okręty Polskiej Marynarki Wojennej. To nic że konstrukcje z czasów Polski Ludowej, W czasach swojej świetności wykonywały zadania dla Polskiej Marynarki i drugorzędnym dla mnie jest ich pochodzenie.

Osoba/osoby które wpadły na pomysł stworzenia tego skansenu i umiejscowienie go w tym miejscu zasługują na medale.
To dzięki niemu taki szczur lądowy jak ja mógł choć przez chwilę poszaleć we wnętrzach bojowego bądź co bądź okrętu.
A jak zdążyłem się zorientować Marynarze czy w ogóle Ludzie Morza mają swój etos, swoisty spirit du corps  - stąd zapewne spoglądanie w kierunku okrętów-emerytów z szacunkiem.
Bardzo to dla mnie wymowne. Niesamowite przeżycie. Ta wysłużone okręty które zdają się jeszcze z nadbrzeża czuwać nad zgromadzonymi w Marinie małym jednostkami pływającymi.
Niby nic wielkiego ale jednak  miejsce gdzie zgromadzono eksponaty związane z morską wojskowością. 
ORP "Fala"  - okręt projektu 912 - polska konstrukcja.



































ORP "Władysławowo" - czyli kuter rakietowy projektu 205 - Osa























































Pozostałe, równie ciekawe eksponaty:
















Jeżeli zawitacie kiedyś do Kołobrzegu - zajrzyjcie w te miejsca. Myślę że warto, a swoją obecnością sprawicie że trud muzealników nie poszedł na marne


2 komentarze:

  1. Dziękuję bardzo, coraz bardziej podoba mi się pomysł Kołobrzegu, jako weekendowego wyjazdu. Shidley

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia , piękny opis !

    OdpowiedzUsuń