wtorek, 28 stycznia 2020

Lorraine L38

Od Victoriusa. Dziękuję.



Lorraine L38/ Sd. Kfz 135 - pancerny ambulans

Ten francuski ciągnik artyleryjski po zajęciu Francji przez Niemcy został wcielony do wehrmachtu - między innymi jako pancerny ambulans do ewakuacji rannych. Nie jest to jakaś wyszukana konstrukcja - niemniej jednak zagościła na moją półkę z racji bycia pancernym ambulansem - gdyż ten rodzaj pojazdów jest dla mnie ciekawym zagadnieniem. Ten RPM-owski model dostałem swego czasu od Viltianus - dzięki siostra !

RPM jak jest każdy widzi. Nie jest to jakaś górna półka, najsłabszym elementem są winylowe gąsielnice - ale nie zdecydowałem się na zastąpienie ich Friulami.

Pojazd w malowaniu - opierając się na opisie z pudłka - z  operacji "Blau" Stalingrad 1942
Dzięki Siostra za wrzucenie na bloga !

Miłego oglądania !






2 komentarze:

  1. Malowanie jak zwykle z górnej półki !!! Sam ciągnik był konstrukcją dojrzałą i posiadał wiele wersji również takich , które nie zdążyły wejść na uzbrojenie np. niszczyciel czołgów ,czy całkiem "zgrabny "transporter opancerzony . Dlaczego pojazdy ewakuacji medycznej są wg. Ciebie "ciekawym zagadnieniem " ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze sanitarki wojskowe pojawiły się w Armii Napoleona (jeden z marszałków którego nazwiska teraz nie pomnę). Potem bywało różnie. Dawanie szans tym którzy potencjalnie ich nie mają. W całym szale wojny toczyć drugą walkę żeby wyrwać śmierci kilka istnień. Tak sanitarki to dla mnie bez wątpienia próba ucżłowieczenia konflliktu. Militarna myśl skierowana na ratowanie życia ludzkiego. Dlatego to dla mnie ciekawe zagadnienie i powoli stworzę sobie kolekcję takich pojazdów.

    OdpowiedzUsuń