poniedziałek, 27 marca 2023

Budowle do gry - wprowadzenie

 Od Victoriusa. Dziękuję. 


Koncepcja tego artykuły dojrzewała od jakiegoś czasu. Nie wiedziałem jak ją przedstawić. Ostatecznym jednak impulsem była prośba przyjaciela. Uznałem że najlepsza będzie koncepcja inboxowo-galeriowa.

Budowle do gry - stanowiące wystrój planszy łączą w sobie kilka elementów - i o dziwo ta uniwersalność nie wpływa na ich jakość (bądź nie musi)
- klimat - to dzięki nim goła plansza nabiera życia, wskazuje też że gra nie toczy się na jakimś bezludziu.
- przeszkadzajka - ogranicza zasięg strzału, ogranicza ruch, trzeba ją ominąć.
- schronienie - czasami można tam wejść(pionem, oddziałem) i korzystać z profitu osłony - zmniejsza otrzymane rany.



I jakość zależy od producenta lub (jeżeli wykonujemy ją sami) od naszej inwencji i stopnia komplikacji.
Jeżeli ktoś chce skorzystać z gotowego produktu - jest ogromne mnóstwo możliwości. Praktycznie decydują środki jakie chcemy na nie przeznaczyć. Są budowle z żywicy, plastyku i ostatnio bardzo popularne z płyty MDF.
W tej odsłonie skupimy się na tej ostatniej która rozwineła się dzięki laserowemu cięciu.
W płycie można naciąć i wypalić w zasadzie dowolny kształt.







Niektóre firmy -np Italeri produkują specjalne zestawy dioramowe w skali 1/72 gdzie mamy pojazdy, figurki i właśnie budowle do stworzenia, wypełnienia własnej dioramy.





Po sklejeniu trzeba je pomalować .. choć dostępne są również zestawy malowane. Ja nabyłem swoje bądź w wersji nie malowanej - i dobrze bo maluje się je świetnie, i radość tworzenia większa.






1 komentarz:

  1. Dziękuję za inbox . Z prawdziwą przyjemnością obejrzałem i przeczytałem .

    OdpowiedzUsuń