wtorek, 21 marca 2023

SU-101

 Od Victoriusa. Dziękuję. 

Ta sowiecka wersja Ferdynanda na podwoziu T-44 ze względu na koniec wojny nie doczekała się produkcji seryjnej. Ale ja właśnie uwielbiam takie dziwadła.
Wykonano dwa prototypy SU-101 z działem z działem 100 mm i SU-102 z działem 122 mm. Jak wiemy te pojazdy do produkcji nie weszły.

Recenzja zestawu była prezentowana TUTAJ. Wypraski były eleganckie i bardzo dobrze spasowane. Żadnych problemów przy sklejaniu - ba wręcz poezja.

Zapraszam do oglądania a Kasi dziękuję za przyjęcie na bloga.

pisałem że tego typu modele zaczęły być produkowane dzięki grze World of Tanks.




















4 komentarze:

  1. Jak zwykle model to kawał solidnej , modelarskiej roboty ! Kiedy wreszcie TKS z IBG :) ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie Co a JAK!

    Zachwycił mnie ten model i zasmucił jednocześnie. Zastosowane efekty postarzania przydały temu modelu autentyczności o której zawsze marzę oglądając prace modelarzy. Te przetarcia, zabrudzenia, zacieki rdzy, nierówności spawów, wielokrotne przemalowania wszystko to wywołuje we mnie euforię i podziw! To nie jest żaden model prosto z fabryki, to jest maszyna w codziennym użytkowaniu.
    - Tak, autentyzm tego modelu budzi mój szacun!

    Radość z oglądania psuje mi fatalny sposób sfotografowania modelu. Użyte dwa światła wskazują na to, że autor uparł się pokazywać nam kolorowe cienie jako coś niezbędnego. A ŚWIATŁO WINNO BYĆ TAK UŻYTE ABY GO NIE BYŁO WIDAC! Czy to naprawdę tak trudno wziąć karton po margarynie lub butach (w zależności od wielkości modelu) wykleić / wyłożyć ten karton jaśniejszym czy tam ciemniejszym papierem / płótnem i wyjść na balkon co by go sfotografować?!

    Mimo wszystko model ten zostanie mi we wdzięcznej pamięci jako kawał solidnej roboty, która wywołując zachwyt dla wykończenia nie pozwala przejść obok niego obojętnie... .

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki. Jeżeli chodzi o IBG-owskiego TKS - to zaległem już na etapie in-boxa. Mam nadzieję że niedługo się z tym uporam. Chciałbym przedstawić gotowy model na wrzesień 2023 .. ale czy się uda ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile się musiałem natłuc szkopstwa wszelkiej maści, żeby go mieć w WoT'cie :D

    OdpowiedzUsuń