wtorek, 13 listopada 2018

Bitwa o Lwów 1918-1919

Ludzik z odrobiną historii.

Oryginalnie opisany jako ułan II Brygady Legionów, 1916. Dodałam mu konia, pistolet na pasie, karabin na plecach i chlebak, i od razu nabrał bojowości. Idąc za sugestią kumpla detaszowałam go do szwadronu kawalerii wojsk polskich broniących Lwowa.

Bitwa o Lwów

Malowany też grzecznie. Tylko konika ma z remontów, takiego deko chabetowatego, w umaszczeniu gniadym dereszowatym.

ToRo Models, skala 1/35. Koń chyba z MiniArta, podstawka i klamoty z magazynku.













1 komentarz:

  1. Artur Oppman "Orlątko "

    O mamo, otrzyj oczy,
    Z uśmiechem do mnie mów -
    Ta krew, co z piersi broczy,
    Ta krew - to za nasz Lwów!
    Ja biłem się tak samo
    Jak starsi - mamo, chwal! ...
    Tylko mi ciebie, mamo,
    Tylko mi Polski żal! ...

    Z prawdziwym karabinem
    U pierwszych stałem czat ...
    O, nie płacz nad swym synem,
    Że za Ojczyznę padł ! ...

    Z krwawą na kurtce plamą
    Odchodzę dumny w dal ...
    Tylko mi ciebie, mamo,
    Tylko mi Polski żal! ...

    Mamo, czy jesteś ze mną ?
    Nie słyszę twoich słów ...
    W oczach mi trochę ciemno ...
    Obroniliśmy Lwów! ...
    Zostaniesz biedna samą ...
    Baczność za Lwów! Cel! Pal!
    Tylko mi ciebie, mamo,
    Tylko mi Polski żal...




    OdpowiedzUsuń