We wrześniu 1932 zawarto umowę licencyjną z firmą FIAT na dostawę, a
następnie produkcję samochodów ciężarowych Polski Fiat 621R, początkowo
wyłącznie z części importowanych, zaś tuż przed wojną udział części
importowanych spadł do ok. 10%. Wytwarzane były w PZInż., podwozia seryjnie, zaś
nadwozia zależnie od potrzeb użytkowników. Masa pojazdu wynosiła ok. 2350 kg,
wymiary: 5,78x2,07x2,62(wysokość). Zawieszenie na półeliptycznych resorach
piórowych, amortyzatory przednie hydrauliczne; tylne – gumowe odbojnice. Hamulce
bębnowe, na cztery koła, hamulec ręczny, na wał napędowy – mechaniczny. Nadwozie
drewniano-stalowe z drewnianą skrzynią ładunkową krytą brezentową opończą.
Silnik typu Fiat 122B, gaźnikowy, sześciocylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy,
chłodzony cieczą, pojemność skokowa 2952 cm, moc 46 KM. Skrzynia cztery biegi w
przód , jeden wsteczny. Prędkość na drodze ok. 50-55km, zużycie paliwa 24-25
l/100 km
Skala 1/72
Fajnie namalowane maskowanie. Modele "First to Fight" są bardzo miłe w składaniu.
OdpowiedzUsuńTylko czasem aż za bardzo...
OdpowiedzUsuńZgadzam się np. co do TKS-opodobnych, bo to takie maleństwa, ale czołgi "prawdziwe" jednak dają coś więcej, trochę przyjemności ze składania! Np. 7TP, Vickersy... Już Somua jest trochę zbyt prosta.