poniedziałek, 26 stycznia 2015

Fiat 621 R

Dziś samochodzik Andrzeja.


We wrześniu 1932 zawarto umowę licencyjną z firmą FIAT na dostawę, a następnie produkcję samochodów ciężarowych Polski Fiat 621R, początkowo wyłącznie z części importowanych, zaś tuż przed wojną udział części importowanych spadł do ok. 10%. Wytwarzane były w PZInż., podwozia seryjnie, zaś nadwozia zależnie od potrzeb użytkowników. Masa pojazdu wynosiła ok. 2350 kg, wymiary: 5,78x2,07x2,62(wysokość). Zawieszenie na półeliptycznych resorach piórowych, amortyzatory przednie hydrauliczne; tylne – gumowe odbojnice. Hamulce bębnowe, na cztery koła, hamulec ręczny, na wał napędowy – mechaniczny. Nadwozie drewniano-stalowe z drewnianą skrzynią ładunkową krytą brezentową opończą. Silnik typu Fiat 122B, gaźnikowy, sześciocylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą, pojemność skokowa 2952 cm, moc 46 KM. Skrzynia cztery biegi w przód , jeden wsteczny. Prędkość na drodze ok. 50-55km, zużycie paliwa 24-25 l/100 km

Skala 1/72


2 komentarze:

  1. Fajnie namalowane maskowanie. Modele "First to Fight" są bardzo miłe w składaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko czasem aż za bardzo...
    Zgadzam się np. co do TKS-opodobnych, bo to takie maleństwa, ale czołgi "prawdziwe" jednak dają coś więcej, trochę przyjemności ze składania! Np. 7TP, Vickersy... Już Somua jest trochę zbyt prosta.

    OdpowiedzUsuń