sobota, 9 marca 2019

Inbox - Brengun - Gaz-69 - skala 1/144

Z podziękowaniem dla Shidleya ;)

Jakiś czas temu dyskutowaliśmy z Kasią nt. GAZ-69 w skali 1/72 i wtedy przypomniałem sobie o moim zakupie do dioramy lotniskowej z migiem-21...

Uwielbiam pomysły Jana Sobotki i jego Brengun'a w skali 1/144 - tylu przydatnych elementów do mikrusów dawnego Układu Warszawskiego nie ma chyba nikt na rynku (choć mogę się mylić).
Pod numerem katalogowym BRS 144036 ukrywa się znany nam chyba wszystkim Gaz-69 (a dokładnie dwa gaz'y).

Ogólnie każdy z modeli składa się z:
6 elementów żywicznych ( z czego 5 to koła)
7 elementów fototrawionych ( z czego 3 to różne rodzaje podstaw pod tablice rejestracyjne)
kalkomanii - gdzie mamy do wyboru oznaczenia państwowe (Polska, Czechosłowacja/Czechy, NRD i ZSRR )

Jakość odlewu żywicznego rewelacyjna - oczywiście zdarzają się bąbelki powietrza - ale przy tej skali i jakości szczegółów dla mnie dopuszczalne. Blaszka - szczególnie kierownica i lusterko boczne (jedno - bo kiedyś montowano je tylko po lewej stronie) świetna. Jedyne co może niepokoić to wycięcie żywicznej folii w ramie okiennej i zastąpienie jej folią przezroczystą (mam bardzo złe wspomnienia z takiego wycinania w humvee)

Mamy oczywiście jeszcze instrukcję montażu na długim pasku papieru - wszystko jak to w Brengun'ie by zmniejszyć rozmiar opakowania.

Zatem można gaza/y zaprezentować jako dodatek (np tak jak ja mam w planie z migiem-21 i pilotami (też Brenguna)) lub jako osobne modele bo jakość jest warta ceny.

Dziękuje Kasi za przyjęcie na bloga ;-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz