wtorek, 2 kwietnia 2019

Brama Bretanii

Raport z gry. Dzięki, brat!

Hejka

Na tym Game Day zagraliśmy w  G2 -  jest to ciąg dalszy do scenariusza Rajd Selune rozgrywanego w ramach Kampanii Bretania.

Niemcy zbyt późno dostrzegli potrzebę obrony strategicznego rejonu Pontaubault i ewentualnego kontrataku. Z pobliskiego Saint-Malo i okolic został wysłany oddział wydzielony którego zadaniem - przy silnym wsparciu Luftwaffe było odbicie lub zniszczenie mostu.
31 lipca 1944 Niemcy zorientowali się że most na Pontaubault jest cenny - rozpoczeli kontrnatarcie. 
Tak rozpoczęła się ta rozgrywka. Niemcy - kierowani przez Lorda mieli trzy pierwsze aktywacje - walka rozpoczęła się od pojawienia się jego jednostek na planszy. Od razu polała się krew. Zgodnie z zasadą Otumanienie - jankesi w pierwszej walce nie odpowiadali ogniem (Zasada Otumanienie - zaraz to my jesteśmy na wojnie ?), zapłacili za to ciężkimi stratami. Grenadierzy Lorda szybko wdarli się do miasta od lewej flanki, walka była ciężka. Praktycznie zaraz na początku musiałem wprowadzić zza rzeki wsparcie drugiego batalionu piechoty zmotoryzowanej. Gdy na horyzoncie pojawiły się Panzer IV z 39 pułku, chlopaki z II batalionu 4 panc wymiękli. Rzeczywiście ostrzał długolufych czwórek (od Afryki nazywanych przez jankesów Mark IV Special) był okrutny. Wjazd KG-657 (specjalna jednostka wehrmachtu ściągnieta przez OKW)  już tylko dopełniło klęski. Sytuacji nie uratowało ściągnięcie Yellow Stars - Batalionu B. Powstrzymały one trochę natarcie Panzer IV - których impet po załamaniu natarcia został skierowany na ostrzał baterii artylerii (Priesty). Dało to też oddech Centrum obrony USA i lewej flance która w zasadzie utrzymała się dzięki wsparciu kompanii niszczycieli M18. Mordercze naloty 2 i 6 Skrzydła Luftwaffe wykończyły przetrzebione kompanie - tak że łapiduchy z 4DP nie miały kogo "leczyć". Wydawało się że utrzymam Pontaubault. Wtedy wjechał drugi batalion grenadierów  I bateria 27 pułku artylerii - która chroniwszy się za rozbitym wsparcie I batalionu grenadierów zaczęła kończyć to co Lufwaffe nie wykończyło. Grenadierzy II batalionu zaatakowali Centrum i szybko wdarli się na rynek miasta. Odparłem ich (między innymi dzięki kompanii Shermanów  z działami 105 mm z Yellow Stars) ale stawało się dla mnie jasne że długo się nie obronię. Widać było że szykują się do kolejnego skoordynowanego ataku II batalionu grenadierów i KG-657. Jako Głównodowodzący Obrony Miasta podjąłem decyzję o rozpoczęciu wycofywania. Miasto oddałem ale most w dalszym ciągu pozostawał w moich rękach. Lord rozpoczął przebudowę umocnień. Mam nadzieję że już niedługo ciąg dalszy.


siły biorące udział w grze:
US Army
HQ- Generał Earnest - dowodzi komponentami 4 dyw. Pan i  4DP - ZASADA ARTYLERIA i OTUMANIENIE - (zgodnie z tabelą G2 Zasady szczegółowe - Normandia)
artyleria plot - 2 kompanie
kompania Niszczycieli czołgów.
kompania Artylerii

I Batalion piechoty zmotoryzowanej 4 DP
II Batalion piechoty zmotoryzowanej 4 DP  
Batalion B - Yelow Stars - jedyni do których nie stosujemy zasady OTUMANIENIE
Bateria Artylerii 4Panc
II batalion Panc 4Panc
W sumie 5 jednostek + HQ
REZERWA
I Batalion panc 4 Panc (poza planszą)

Niemcy
HQ- OKW w Berlinie - ZASADA CHAOS DOWODZENIA -  brak możliwości przekazywania rozkazu dodatkowego na Luftwaffe, 
Rzecz niespotykana w G2 - HQ batalionowe ma wiecej przerzutów (zgodnie z tabelą G2 Zasady szczegółowe - Normandia)
kolumna sanitarna
jednostki mobilne OPL - możliwość przyporządkowania przed rozpoczęciem walki do jednostek

I batalion 39 pułku pancernego  17 panc- 4 x Pz IV
40 Panzer Grenacier Regiment 17 Div Panc w sile I i II batalionu (osobne aktywacje
KG-657
I batalion 27 pułku artylerii pancernej
2 Staffel Luftwaffe
6 Staffel Luftwaffe  
w sumie 7 jednostek + HQ

REZERWA - Poza planszą
17 pancerny batalion rozpoznawczy 


Zapraszam do oglądania zdjęć.







































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz