Hejka
Na tym Game Day zagraliśmy w G2 - jest to ciąg dalszy do scenariusza Rajd Selune rozgrywanego w ramach Kampanii Bretania.
W poprzednim odcinku:
http://madhamsters.blogspot. com/2019/03/g2-rajd-selune. html .
Niemcy
zbyt późno dostrzegli potrzebę obrony strategicznego rejonu Pontaubault
i ewentualnego kontrataku. Z pobliskiego Saint-Malo i okolic został
wysłany oddział wydzielony którego zadaniem - przy silnym wsparciu
Luftwaffe było odbicie lub zniszczenie mostu.
31 lipca 1944 Niemcy zorientowali się że most na Pontaubault jest cenny - rozpoczeli kontrnatarcie.
Tak
rozpoczęła się ta rozgrywka. Niemcy - kierowani przez Lorda mieli trzy
pierwsze aktywacje - walka rozpoczęła się od pojawienia się jego
jednostek na planszy. Od razu polała się krew. Zgodnie z zasadą
Otumanienie - jankesi w pierwszej walce nie odpowiadali ogniem (Zasada
Otumanienie - zaraz to my jesteśmy na wojnie ?), zapłacili za to
ciężkimi stratami. Grenadierzy Lorda szybko wdarli się do miasta od
lewej flanki, walka była ciężka. Praktycznie zaraz na początku musiałem
wprowadzić zza rzeki wsparcie drugiego batalionu piechoty
zmotoryzowanej. Gdy na horyzoncie pojawiły się Panzer IV z 39 pułku,
chlopaki z II batalionu 4 panc wymiękli. Rzeczywiście ostrzał
długolufych czwórek (od Afryki nazywanych przez jankesów Mark IV
Special) był okrutny. Wjazd KG-657 (specjalna jednostka wehrmachtu
ściągnieta przez OKW) już tylko dopełniło klęski. Sytuacji nie
uratowało ściągnięcie Yellow Stars - Batalionu B. Powstrzymały one
trochę natarcie Panzer IV - których impet po załamaniu natarcia został
skierowany na ostrzał baterii artylerii (Priesty). Dało to też oddech
Centrum obrony USA i lewej flance która w zasadzie utrzymała się dzięki
wsparciu kompanii niszczycieli M18. Mordercze naloty 2 i 6 Skrzydła
Luftwaffe wykończyły przetrzebione kompanie - tak że łapiduchy z 4DP nie
miały kogo "leczyć". Wydawało się że utrzymam Pontaubault. Wtedy
wjechał drugi batalion grenadierów I bateria 27 pułku artylerii - która
chroniwszy się za rozbitym wsparcie I batalionu grenadierów zaczęła
kończyć to co Lufwaffe nie wykończyło. Grenadierzy II batalionu
zaatakowali Centrum i szybko wdarli się na rynek miasta. Odparłem ich
(między innymi dzięki kompanii Shermanów z działami 105 mm z Yellow
Stars) ale stawało się dla mnie jasne że długo się nie obronię. Widać
było że szykują się do kolejnego skoordynowanego ataku II batalionu
grenadierów i KG-657. Jako Głównodowodzący Obrony Miasta podjąłem
decyzję o rozpoczęciu wycofywania. Miasto oddałem ale most w dalszym
ciągu pozostawał w moich rękach. Lord rozpoczął przebudowę umocnień. Mam
nadzieję że już niedługo ciąg dalszy.
siły biorące udział w grze:
US Army
HQ- Generał
Earnest - dowodzi komponentami 4 dyw. Pan i 4DP - ZASADA ARTYLERIA i
OTUMANIENIE - (zgodnie z tabelą G2 Zasady szczegółowe - Normandia)
artyleria plot - 2 kompanie
kompania Niszczycieli czołgów.
kompania Artylerii
I Batalion piechoty zmotoryzowanej 4 DP
II Batalion piechoty zmotoryzowanej 4 DP
Batalion B - Yelow Stars - jedyni do których nie stosujemy zasady OTUMANIENIE
Bateria Artylerii 4Panc
II batalion Panc 4Panc
W sumie 5 jednostek + HQ
REZERWA
I Batalion panc 4 Panc (poza planszą)
Niemcy
HQ- OKW w Berlinie - ZASADA CHAOS DOWODZENIA - brak możliwości przekazywania rozkazu dodatkowego na Luftwaffe,
Rzecz niespotykana w G2 - HQ batalionowe ma wiecej przerzutów (zgodnie z tabelą G2 Zasady szczegółowe - Normandia)
kolumna sanitarna
jednostki mobilne OPL - możliwość przyporządkowania przed rozpoczęciem walki do jednostek
I batalion 39 pułku pancernego 17 panc- 4 x Pz IV
40 Panzer Grenacier Regiment 17 Div Panc w sile I i II batalionu (osobne aktywacje
KG-657
I batalion 27 pułku artylerii pancernej
2 Staffel Luftwaffe
6 Staffel Luftwaffe
w sumie 7 jednostek + HQ
REZERWA - Poza planszą
17 pancerny batalion rozpoznawczy
Zapraszam do oglądania zdjęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz