wtorek, 23 kwietnia 2019

Rymcerze

Czyli rycerze Króla Edwarda, made by Robert. Wielkie dzięki!



Król Edward I i jego rycerze. Chorągiew królewską niesie Lorenz de Neville. Pozostałe postacie to Angeram de Brus, Aleyn Plokenet, Jon de Munceus, Renaud de Grei, Richard de Cornwaile i Lucas de Poninge.

Figurki datowane na lata 1135 - 1216 przeniosłem trochę w przyszłość. A to za sprawą źródła do herbów, jakiego użyłem - The Dering Roll of Arms z 1270 roku.

Mocną stroną tego zestawu są konie – mocne i duże bojowe wierzchowce normandzkie. Rzeźba postaci pozostawia trochę do życzenia. Zwłaszcza nogi mogłyby być bardziej dopracowane.

Wymianie uległy groty kopii. Pierwotne przywodziły na myśl słupy telegraficzne. Wybrałem dla figur trochę już archaiczne w latach 70-tych XIII wieku, duże tracze trójkątne. Powód był prosty. Postanowiłem malować je ręcznie. Kalkomanie nie są moją mocną stroną.

Początkowo całość miała znaleźć się na jednej podstawce, jednak problemy z zaaranżowaniem grupy tak by kopia jednego nie zasłaniała drugiego i na odwrót, spowodowały, że wybrałem ten wariant.
Tak więc, młody król Edward rusza na Szkocję. Tally-ho!

Figurki firmy Conquest Games. Skala 28 mm
Zdjęcia moje (zbiorowe) i Kasi Fiszer (to te lepsze, dwójkami)









1 komentarz: