środa, 30 grudnia 2020

Francuscy dragoni

 Od Jurka. Dziękuję. 

Witam wszystkich ponownie. Tu PYRA. 

Dobiega końca 2020 rok. Rok bardzo parszywy. Dopadł nas koronawirus, który zmienił życie wielu ludzi. Sorry że tak trochę smutno rozpocząłem, ale musiałem o tym wspomnieć. 

Dla mnie ten rok to początek przygody z modelarstwem figurkowym.Mozna powiedzieć, że na starość mi odbiło, ale dzięki temu poznałem kilku fantastycznych ludzi i z tego ogromnie się cieszę. No ale do rzeczy. 

Poszedłem za ciosem i zmalowalem taki zestaw dragonów francuskich z Italeri 6015. Są inaczej pomalowani i, tak przynajmniej mi się wydaje, ciut lepiej niż ich kumple sprzed 3 tygodni. Po raz pierwszy konie były malowane płaskim pędzelkiem, a na twarze dragonów nałożyłem washa. Jak ten wash wyszedł, nie wiem. Brak mi po prostu skali porównawczej. Na ostatnich fotkach 2 szwadron w czasie szarży. 

Zapraszam do oglądania i do następnego razu. ZDROWIA!











5 komentarzy:

  1. Tak na szybko kilka merytorycznych uwag :
    - uprząż powinna być czarna
    - hełm całkowicie w kolorze mosiądzu (złoty )obszyty "tygrysim" futrem u kadry a brązowym u pozostałych.
    Epolety y kadry z "frędzelkami" w tej skali mogą być srebrne a u pozostałych wojaków zielone z obszyciem w kolorze oddziału
    - nie dokończono malowania wyłogów
    -olstry i cała reszta winny być zielone z obszyciem .
    Tyle na szybko . Malarsko całkiem fajnie pomalowane maluchy !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli przez cała resztę rozumiesz czapraki to pełna zgoda, podobnie jak do pozostałych uwag. Jurek nie obraź się , ale jak masz wątpliwości to spytaj ( siedzę w mundurologii jakieś 40 lat), szkoda Twojego zapału i naprawdę fajnej roboty na takie błędy/ niedopatrzenia (niepotrzebne skreślić).

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do merytorycznych uwag szanownych przedmówców - mają rację. Co do wizualności czy wręcz spektakularności owych pomalowanych maluchó - REWELA. Jeżeli będziesz chciał się ich pozbyć wcielę ich na pniu do swoich jednostek w NB. Nikt nie będzie miał problemów z rozróżnieniem jednostek. Brawo Ty !
    Ale Ułana i Staszka podpytaj - więdzę mundurologiczną mają przeogromną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie skorzystam z wszelkiej z wszelkiej pomocy.Proszę o kontakt 693 614 415.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłoby mi żal pozbyć się czegoś co sprawia mi tyle radochy. Do siego Roku.Dzieki za uznanie moich prac.😃😃😃

    OdpowiedzUsuń