sobota, 22 kwietnia 2023

In-box - Airfix 11170 Rocket Saturn V (Apollo Program)

 Od Victoriusa. Dziękuję. 


Jak wiecie wielkim fanem podboju jestem. W zeszłym roku (2022) został rozpoczęty nowy rozdział w podboju kosmosu - Misja Artemis.

Już wiem że się udała a NASA przygotowuje się do misji Artemis II - koń roboczy tego projektu - rakieta SLS - już jest produkowana. Wszystko wskazuje na to że harmonogram Artemis - start Artemis II w 2024 - zostanie dotrzymany.

Ale nie byłoby Artemis bez Apollo. A koniem roboczym misji Apollo była rakieta Saturn V - najpotężniejsza rakieta do czasu pojawienia się SLS rzecz oczywista.

Ach ta paskudna grawitacja Ziemi :o). Musimy budować takie monstra żeby pokonać przyciąganie.

Model to Airfix, Revell - (występuje i tu, i tu) stary ... ale jary. Cieszę się że jest.

Wypraski , szczerze mówiąc to nie wygląda dobrze ... ale gotowy produkt myślę że nas przygniecie.

Zerknijcie na elementy - żeby potem w galerii ocenić co udało się z tego zrobić.

Miłego oglądania, dzięki siostra za przyjęcie na bloga.




















2 komentarze:

  1. Szkoda czasu na ten model. Po konfrontacji ze zdjęciami, nie mówiąc o planach, widać ile trzeba samemu w nim poprawić. Silniki są do wymiany, lub poprawy, bez dwóch zdań, są widoczne i okropnie uproszczone. Po przesunięciach na wyprawkach widać wiek i stan form. Bez ton szpachli się nie obejdzie. Można z tego jakiś model zbudować, ale temat dla miłośników stylu vintage lub modelarskich masochistów. Moja rakieta czeka na malowanie od jakiegoś roku, nie mam weny do jej skończenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. czyli jak podejrzewałem. Nic specjalnego - to widać po wypraskach, i ten denerwujący rodzaj plastyku. Jednak jestem na tyle "kosmicznie{" nakręcony że planuję się zmierzyć z tym modelem. Coś w stylu vintage właśnie. :o) Ubolewam nad tym ale w mojej ocenie jest zbył mało modeli - nazwijmy to umownie - kosmicznych. Nie mówię o SF bo tutaj Hasegawa daje jakieś opcje ale poważnych modeli z historii kosmonautyki. Saturn I, IB, INT-21 ... to powinno być dostępne .. podobnie jak systemy ESA - Arianne. Mam nadzieję że program Artemis czy w ogóle szeroko rozumiana "ofensywa kosmiczna" uruchomi też firmy modelarskie.

    OdpowiedzUsuń